História značky Babetta

Začiatky

Moped Babetta, vyrábaný v Československu od 70. rokov 20. storočia, sa stal ikonickým a cenovo dostupným dopravným prostriedkom určeným na dochádzanie na krátke vzdialenosti. Poháňaný dvojtaktným motorom s objemom 50 cm3 si vďaka svojej účinnosti a spoľahlivosti získal popularitu nielen v Československu, ale aj na medzinárodnej úrovni. Hoci sa výroba skončila v 90. rokoch, Babetta zostáva obľúbeným symbolom československej motoristickej histórie.

Prerušenie

Výroba mopedov Babetta s plynovým motorom sa v 90. rokoch 20. storočia ukončila v dôsledku zmien na trhu a rastúcej zahraničnej konkurencie. Napriek obľúbenosti dvojtaktného motora s objemom 50 cm3 na použitie v meste aj na vidieku sa výroba mopedu skončila, pretože sa objavili nové predpisy a zmenili sa trendy na trhu. Odkaz Babetty však zostáva ako cenená súčasť československej histórie.

Revitalizácia

Značku Babetta sme oživili vývojom nového radu ľahkých elektrických vozidiel, počnúc inovatívnym e-bikom a rýchlostným pedelec. Tieto moderné elektrické modely spájajú klasickú jednoduchosť značky Babetta s pokročilou elektrickou technológiou pre ekologický zážitok z jazdy. Nová Babetta prináša sviežu, udržateľnú budúcnosť a zároveň si ctí svoj bohatý historický odkaz.

Babetta 228
Babetta 228 bola séria mopedov vyrábaných v Československu od roku 1970 s dvojtaktným motorom s objemom 50 cm3 a 1- alebo 2-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá dosahovala rýchlosť 25-50 km/h. Bol navrhnutý ako ľahký a cenovo dostupný moped, ktorý mal konkurovať VéloSoleX a ako prvý bol vybavený elektronickým zapaľovaním. Výroba sa začala modelom 28 a v priebehu rokov sa vyvíjala, pričom neskoršie modely používali menšie 16-palcové kolesá.
1970
Babetta 207
Model Babetta 207, predstavený v roku 1972, vylepšil predchádzajúci model 206 pridaním výkonnejšieho motora a nového systému zadného odpruženia v roku 1975, ktorý zlepšil komfort a ovládateľnosť. Spočiatku bol určený pre nemecký trh, kde vďaka nižšiemu výkonu motora a rýchlosti (25 km/h) nevyžadoval vodičský preukaz. Dizajn a výkon modelu 207 z neho urobili obľúbenú voľbu, pričom ďalšie aktualizácie upevnili jeho miesto v dedičstve značky Babetta.
1972
Babetta 210
V roku 1983 nahradil predchádzajúce modely model Babetta 210, ktorý bol vybavený účinnejším motorom a dvojstupňovou prevodovkou pre lepšiu všestrannosť. Prevodový systém sa však ukázal ako nespoľahlivý, čo si vynútilo prechod na 1-stupňovú prevodovku pre lepšiu spoľahlivosť. Model Babetta 210 sa vyrábal až do roku 1997, potom značka ukončila výrobu, hoci spoločnosť Sting 2000 s.r.o. naďalej vyrába náhradné diely, čím udržiava odkaz značky Babetta medzi zberateľmi a nadšencami.
1983
Ukončenie výroby
Výroba mopedov Babetta s plynovým motorom sa v 90. rokoch 20. storočia ukončila v dôsledku zmien na trhu a rastúcej zahraničnej konkurencie. Napriek obľúbenosti dvojtaktného motora s objemom 50 cm3 na použitie v meste aj na vidieku sa výroba mopedu skončila, pretože sa objavili nové predpisy a zmenili sa trendy na trhu. Odkaz Babetty však zostáva ako cenená súčasť československej histórie.
1999
Babetta 2.0
V roku 2020 dosiahol projekt Babetta 2.0 kľúčový moment, keď bol na výstave v Osle predstavený jeho prototyp. Napriek krátkemu časovému harmonogramu tím neúnavne pracoval a prekonával výzvy, ako napríklad výrobnú vadu uhlíkového rámu a aktualizácie dizajnu na poslednú chvíľu. Predstavenie modelu Babetta sa stretlo s okamžitým úspechom a pozitívnymi ohlasmi, čo znamenalo návrat značky s moderným prevedením ikonického mopedu.
2022
Stretnutie tvorcov
Stretnutie s Jindřichom Šafaříkom a Zdeno Metzkerom, pôvodnými tvorcami Babetty, bolo významným momentom pre nový tím Babetty, ktorý získal ich podporu po odhalení v Osle. S chválou na remeselnú zručnosť sa tvorcovia podelili o príbehy a spomienky na minulé obmedzenia, pričom tím odchádzal upokojený a inšpirovaný.
2022
Babetta 2.1
V roku 2024 spoločnosť Babetta pokračuje v posúvaní hraníc inovácií uvedením modelu Babetta 2.1. Model 2.1 nadväzuje na úspech nášho pôvodného eBike City Crossover a posúva výkon, pohodlie a prispôsobivosť na vyššiu úroveň. Vďaka prepracovanému rámu, vylepšenému odpruženiu a najnovšej technológii motora Bosch je vytvorený tak, aby poskytoval ešte plynulejšiu jazdu v mestskom prostredí aj v ľahkom teréne. Či už dochádzate do práce v meste, alebo hľadáte dobrodružstvo mimo neho, Babetta 2.1 je váš dokonalý spoločník na každú cestu.
2024
Vízia budúcnosti
Po uvedení prvých elektrických výrobkov sa spoločnosť Babetta vyvinula v značku malých vozidiel vrátane e-bikov, rýchlych pedelek a malých motocyklov. Víziou spoločnosti je zohrávať významnú úlohu vo vývoji a výrobe mestskej mikromobility so zameraním na inovácie a kvalitné riešenia pre potreby modernej dopravy.
Zajtra

"Babeta šla do světa a vrátí se zpět
možná za sedm, možná za osm, nebo za padesát let."

JIŘÍ SUCHÝúryvok zo skladby Babetta

Predstavenie prvého prototypu elektrického vozidla Babetta v nórskom Osle

Krst novej Babetty pôvodnými tvorcami

Rozhovor s konštruktérom pôvodnej Babetty, Zdenom Metzkerom

Rozhovor s dizajnérom pôvodnej Babetty Jindřichom Šafaříkom

Modely

Model Cross

Ideálny na každodenné dochádzanie do práce a ľahké trasy, vybavený pohonnou jednotkou Bosch CX.

25 km/h

Od 5 590 EUR s DPH

Model Speed

Dosiahnite rýchlosť až 45 km/h s pohonnou jednotkou Bosch, ideálnou pre rýchlu a efektívnu jazdu.

45 km/h

Od 6 090 EUR s DPH

Vaša dokonalá jazda čaká.

moped-jawa-50-typ-m-207-babetta-1974SPEED_red
Môj košík
Kategórie